Tūrisma pakalpojumu sniegšanas noteikumi

TERMIŅI UN VISPĀRĪGA DAĻA

1. Noteikumos izmantoti sekojošie TERMIŅI:

1.2. Aģentūra – SIA KOLIBRI TRAVEL ar reģistrācijas Nr. 42103104071, PTAC tūrisma operatoru un aģentu datubāzē reģistrācijas Nr. T-2020-8. Aģentūra ir Tūroperatora nozīmēta persona, kas nodrošina starpnieka pakalpojumu sniegšanu, pamatojoties uz Tūroperatora nodibinātām līgumattiecībām ar Klientu.

1.3. Tūroperators – reģistrēts uzņēmums vai iestāde, kas organizē, apvieno un piedāvā pārdošanai kompleksus Tūrisma pakalpojumus tieši vai ar Aģentūras starpniecību.

1.4. Klients – norādīta fiziska vai juridiska persona, ar kuru tiek noslēgts Tūrisma pakalpojuma sniegšanas līgums.

1.5. Tūrists – Klienta norādīta un Līgumā noteikta fiziska persona, kurai ir tiesības saņemt Tūrisma pakalpojumu.

1.6. Tūrisma pakalpojums vai Ceļazīme – Tūroperatora reģistrēta, apstiprināta un sniegta kompleksa Tūrisma pakalpojumu programma Līgumā norādītajā apjomā un nosacījumos, kas iekļauj pasažieru aviopārvadājumus un tūrisma apkalpošanu.

1.7. Līgums – starp Klientu, Aģentūru un Tūroperatoru noformēts Tūrisma pakalpojuma sniegšanas līgums, kopā ar Noteikumiem, uz kura pamata tika veikta Ceļazīmes rezervēšana, apstiprināšana un sniegšana.

1.8. Līgumcena vai cena – Līgumā norādītā cena par Tūrisma pakalpojuma sniegšanu.

1.9. Vaučers – Tūroperatora noformētais un apstiprinātais Tūrisma pakalpojuma sniegšanas dokuments (viens vai vairāki), uz kura pamata ir tiesības saņemt Tūrisma pakalpojumu kopā ar tajā iekļauto pasažieru pārvadājumu.

1.10. Valsts – Līgumā un Ceļazīmē norādītā Valsts, kurā tiek sniegts Tūrisma pakalpojums.

1.11. Pārvadātājs – Pārvadātājs (aviokompānija), kurš veic Vaučerā norādīto pasažieru pārvadājuma pakalpojumu.

1.12. Viesnīca – Vaučerā norādīta vai konkrētajos gadījumos Tūristiem piešķirta Viesnīca, kura veic Tūristu pieņemšanu un apkalpošanu Valstī.

1.13. Pārstāvis Valstī – Vaučerā norādīta persona vai iestāde, kura veic Klientu informēšanu Valstī Tūrisma pakalpojuma saņemšanai.

1.14. Kompetentas iestādes – Latvijas Republikas vai citas Valsts noteikta iestāde, kuras kompetencē ietilpst nodrošināt Tūristiem noteikto prasību vai noteikumu izpildi saskaņā ar likumdošanu vai normatīviem aktiem, kas regulē Tūristu uzturēšanos un atrašanos, vai citas Tūristu darbības (t.sk. robežas šķērsošana, ieceļošana un uzturēšanās Valstī, vīzu un dokumentu noformēšana, pasažieru pārvadāšana utt.) Latvijas Republikā vai citā Valstī.

LĪGUMA PRIEKŠMETS UN NOSLĒGŠANAS KARTĪBA

2. Līgumattiecību ar Klientu priekšmets ir Līgumā norādītā Ceļazīme.

3. Papildus pakalpojumi, kas norādīti Līgumā un nav iekļauti Ceļazīmes aprēķinātajā cenā, nav Līguma priekšmets un tiek sniegti Klientam atsevišķi. Papildus pakalpojumu sniegšanas noteikumi var tikt norādīti Līgumā tekstā vai noformēti atsevišķi pēc Aģentūras un/vai Tūroperatora ieskatiem.

4. Tūrisma pakalpojums tiek sniegts Klientam saskaņā ar Līgumu, tādā datumā, laikā, apjomā un veidā, kurā šis pakalpojums ir pieejams Tūroperatoram.

5. Pirms Līguma slēgšanas Klientam ir pienākums iepazīties ar Līgumā norādīto Tūrisma pakalpojumu aprakstu un pārbaudīt tā atbilstību tiem noteikumiem, kurus Klients izvēlējās un noteica, lai saņemtu Tūrisma pakalpojumu.

6. Ar Klientu noslēgtais Līgums un Noteikumi veido līgumattiecību kopumu, saskaņā ar kuriem Klientam tiek sniegts Tūrisma pakalpojums.

7. Ceļazīmi apstiprina Tūroperators, izpildot tam nepieciešamās darbības ar saviem spēkiem un pēc saviem ieskatiem, un paziņo par to Aģentūrai.

8. Ceļazīme tiek atzīta par rezervētu, saskaņā ar tajā norādītajiem datiem, pēc tam, kad ir parakstīts Līgums, izpildīti Ceļazīmes rezervēšanas noteikumi un Ceļazīme apstiprināta no Tūroperatora puses.

9. Parakstot līgumu, Klients apstiprina, ka ir saņēmis un izvēlējies Ceļojumu no vairākiem alternatīviem piedāvājumiem, kā arī viņam ir pieejama pilna informācija par Tūrisma pakalpojumu.

10. Parakstot līgumu, Klients apstiprina, ka ir saņēmis, viņam ir pieejama un viņš var papildus iepazīties ar informāciju par Tūrisma pakalpojumu un tā aprakstu, kas sniedz Aģentūra un/vai izvietota interneta portālā www.kolibritravel.lv, un ka viņam ir zināmi Klientam un/vai Tūristam nepieciešamo dokumentu noformēšanas noteikumi un nosacījumi, kas nepieciešami ieceļošanai, izceļošanai un uzturēšanai Valstī un Latvijas Republikā, medicīnisko formalitāšu un citu prasību izpildei, kas noteiktas Tūrisma pakalpojuma izpildei.

11. Ja Līgums noslēgts attālināti, tad tas uzskatāms par parakstītu un stājas spēkā līdz pilnīgai saistību izpildei brīdī, kad Klients veicis kaut daļu samaksas no ceļojuma cenas.

LĪGUMA DALĪBNIEKU TIESĪBAS UN SAISTĪBAS

12. Līguma dalībnieki ir tajā norādītie līdzēji.

13. Klienta, Aģentūras un Tūroperatora tiesības, pienākumi un atbildība tiek noteikti saskaņā ar noslēgto Līgumu un Noteikumiem.

14. Klients apņemas:

14.1. Savlaicīgi apmaksāt Līgumā vai Noteikumos paredzētos maksājumus, maksājumu kavējuma gadījumā līgumsodu paredzētos maksājumus un izdevumus.

14.2. Nodrošināt, lai Tūristi tiktu informēti par Līguma nosacījumiem un Noteikumiem, un izpildītu visas no viņiem atkarīgās darbības, kas nepieciešamas Līguma un Noteikumu izpildei.

14.3. Ceļazīmes termiņā uzņemties visus riskus un nodrošināt Tūristu savlaicīgu informēšanu un to noteikumu un prasību izpildi, kurus nosaka Tūroperators, Aģentūra, Pārvadātājs, Pārstāvis Valstī, Kompetentās iestādes sakarā ar personu ieceļošanu un uzturēšanos Valstī un Latvijas Republiku, kā arī citiem apstākļiem vai notikumiem, kas ietekmē vai varētu ietekmēt Tūrisma pakalpojuma sniegšanu, t.sk.:

14.3.1. prasības attiecībā uz pilngadīgo un/vai nepilngadīgo personu, kas saistītas ar robežas šķērsošanu, izceļošanas un ieceļošanas kārtību, ceļošanai nepieciešamo dokumentu noformēšanu, iztikas līdzekļu esamību atbilstoši attiecīgās Valsts ieceļošanas prasībām, pases noformēšanas kārtību un prasības par to derīgumu, nepieciešamās vakcinēšanas prasības, vīzu noformēšanas prasības;

14.3.2. starptautiskos pasažieru pārvadājumu noteikumus, bagāžas pārvadāšanas kārtību;

14.3.3. prasības ievedamam un izvedamam mantas daudzumam un nosaukumam Valstī, nacionālo un ārzemju robežsardzes un muitas kontroles prasības;

14.3.4. likumdošanas un vispārējo sabiedriskās kārtības noteikumu izpildi;

14.3.5. apdrošināšanas prasību izpildi;

14.3.6. izpildīt citas noteiktas prasības un likumdošanu, kas saistītas ar Ceļazīmi, t.sk.: Viesnīcas noteiktas prasības, noteikumus, kas saistīti ar braucienu uz Viesnīcu un atpakaļ utt.

14.4. Segt Aģentūras zaudējumus un izdevumus, kuri radušies vai saistīti ar apstākļiem, kas radušies Klientu vai Tūristu vainas dēļ (tajā skaitā iespējamos naudas sodus vai apmaksai piestādītus izdevumus, kas pamatojas uz Valsts iestāžu vai kontrolējošo Valsts instanču, vai trešo personu, ar kurām ir nodibinātas līgumattiecības, lēmumiem).

14.5. Sniegt Aģentūrai un Vaučerā norādītajai personai nepieciešamos dokumentus vai ziņas, kas nepieciešamas Līguma izpildei.

14.6. Veikt savlaicīgu informācijas saņemšanu un Tūristu informēšanu par Ceļazīmi no Aģentūras vai no Līguma vai Noteikumos norādītajiem informācijas avotiem, ieskaitot e-pasta adreses vai interneta adreses, kā arī nodrošināt pieejamību informācijas sūtīšanai pa norādītajiem sakaru līdzekļiem.

14.7. Savlaicīgi pārbaudīt Vaučerā pēc to saņemšanas norādīto ziņu atbilstību tiem noteikumiem, kuri norādīti Ceļazīmē, un nekavējoties informēt par trūkumiem vai nepilnībām Vaučerā norādītajiem datiem; pretējā gadījumā ar to saistīto risku uzņemas Klients.

14.8. Nekavējoties paziņot par visiem radušajiem šķēršļiem, kas saistīti ar Tūrisma pakalpojuma vai ar to saistītas informācijas saņemšanu.

14.9. Savlaicīgi saņemt no Aģentūras noformēto vai atjaunoto Vaučeru, gadījumā, ja ir izdarīti grozījumi Ceļazīmē.

15. Aģentūra apņemas:

15.1. Sniegt Klientam nepieciešamo, pilnu un ticamu informāciju un savlaicīgi informēt par Tūrisma pakalpojuma rezervēšanu, apstiprināšanu, sniegšanas un saņemšanas noteikumiem vai to izmaiņām, noteiktajām cenām, īpašiem noteikumiem un termiņiem.

15.2. Noslēgt ar Klientu Līgumu ar pielikumiem un nodrošināt tajā iekļauto ziņu atbilstību informācijai par Tūrisma pakalpojumiem, Klienta datiem un šai Ceļazīmei noteiktajiem nosacījumiem.

15.3. Nodrošināt pastāvīgu un savlaicīgu kontaktu ar Klientu vai Tūristu, vai citu nepieciešamu sadarbību visa Līguma darbības laikā, t.sk. informācijas (tajā skaitā arī izlidojuma laika maiņas gadījumā) vai dokumentu, tajā skaitā Vaučera, savlaicīgu nodošanu un saņemšanu.

15.4. Pildīt noslēgto Līgumu un šos Noteikumus, kā arī izpildīt citas saistības, kas noteiktas saskaņā ar līgumattiecībām ar Klientu.

15.5. Savlaicīgi informēt Klientu par Ceļazīmes rezervēšanas stadiju, tās apstiprināšanu, Vaučera noformēšanu un nodošanu vai citu darbību, kas saistīta ar Tūrisma pakalpojumu sniegšanu vai nodrošināšanu, t.sk. papildu pakalpojumu veikšanu, Tūrisma pakalpojumu izmaiņām termiņos, cenās un citos nosacījumos vai atteikumu no pakalpojumu sniegšanas, t.sk. gadījumos, kas radušies Klienta vainas dēļ, vai ārkārtas (neparastu, neparedzamu un nekontrolējamu) apstākļu dēļ, trešās personas neparedzamu vai nenovēršamu darbību dēļ, kas nav saistītas ar Līgumu.

16. Klients ir informēts par to, ka Pārvadātājam ir tiesības mainīt izlidojuma laiku (neparedzētos gadījumos un pēc saviem ieskatiem), un Klientam ir pienākums ne vēlāk kā 1 (vienu) dienu pirms izlidojuma (t.i. pirms 24 stundām) pārbaudīt Vaučerā norādīto izlidojuma laiku, saņemot informāciju tieši no Aģentūras vai no iestādes, kas nodrošina šo pārvadījuma veidu (lidosta), un savlaicīgi ierasties lidostā.

17. Gadījumā, ja Klients kāda iemesla dēļ pārvadājumam noteiktajā laikā neieradās lidostā, nebija izpildījis noteikumus iekāpšanai lidmašīnā vai kādu citu iemeslu dēļ nesaņēma vai neizmantoja pārvadājuma pakalpojumu, vai arī visos citos gadījumos, savu pienākumu neizpildīšanas rezultātā nesaņēma vai neizmantoja Vaučerā norādīto Tūrisma pakalpojumu, Klientam nav tiesību prasīt zaudējumu atlīdzināšanu vai kompensāciju par nesaņemto Tūrisma pakalpojumu, un Klienta samaksātā nauda paliek maksājuma saņēmēja rīcībā.

18. Ceļazīmes nosacījumus, kas saistīti ar Tūristu mītnes Valstī (Viesnīcu), Tūroperatoram vai Pārstāvim ir tiesības mainīt pēc saviem ieskatiem uz citu Viesnīcu, saglabājot tās pašas Viesnīcas līmeni (kategoriju) vai mainot uz augstāku Viesnīcas līmeni (kategoriju), atkarībā no konkrētiem ietekmējošiem neparedzētiem apstākļiem. Visus citus Ceļazīmes nosacījumus, t.sk. tos, kas saistīti ar ēdināšanu, numura tipu, transfēriem utt., neietekmējot pārvadājuma veidu, ceļojumu maršrutu un termiņus.

MAKSĀJUMI

19. Maksājumi par Tūrisma pakalpojuma rezervēšanu un sniegšanu tiek veikti savlaicīgi bez papildu atgādinājumiem, pamatojoties uz Līgumu.

20. Maksājumi tiek uzskatīti par apmaksātiem, kad attiecīgais maksājuma saņēmējs saņem maksājumus norādītajā bankas kontā vai kasē.

21. Visos gadījumos, kad Klienta pienākums ir atlīdzināt zaudējumus vai izdevumus, samaksas pienākums iestājas no attiecīgā rēķina saņemšanas brīža.

PRETENZIJU IZSKATIŠANA

22. Visus jautājumus un pretenzijas par Tūrisma pakalpojuma sniegšanas ierobežojumu vai kvalitāti Ceļazīmes periodā Klients apņemas nokārtot uz vietas, vēršoties pie kompetentas personas. Gadījumā, ja nokārtot pretenzijas uz vietas Klientam nav izdevies, Klientam ir pienākums paziņot par savām pretenzijām Līgumā norādītajai personai nekavējoties, pēc iespējas ātrāk Ceļazīmes laikā, lai būtu iespējams novērst Tūrisma pakalpojumu kvalitātes sniegšanas trūkumus vai nepilnības.

23. Klienta pretenzijas, kas saņemtas ārpus Ceļazīmes laika, tiks izskatītas saskaņā ar rakstiskiem un atbilstoši noformētiem dokumentiem, ņemot vērā Tūroperatoram esošo informāciju un/vai iesniegtos pierādījumus.

24. Domstarpību vai strīdu gadījumā Līgumā pusēm, katrai savas kompetences ietvaros ir pienākums noregulēt iespējamas nesaskaņas rakstveidā, sniedzot Līguma pusēm adresētas un pamatotas noformētas pretenzijas un atbildes.

TURISMA PAKALPOJUMA ATCELŠANA

25. Tūrisma pakalpojums, t.i., Ceļazīme, var tikt atcelta saskaņā ar LR likumdošanu vai arī pirms Ceļazīmes datuma (piemērojot līgumsodu vai naudas sodu, ja tāds ir paredzēts) uz attiecīgā lēmuma pieņemšanas pamata, iestājoties vienam no sekojošiem gadījumiem:

25.1. pamatojoties uz Aģentūras lēmumu, tajā gadījumā, ja Klients nepilda Līguma nosacījumus vai var rasties apstākļi, kas neļauj nodrošināt Tūrisma pakalpojuma sniegšanu saskaņā ar Līgumu vai Noteikumiem.

25.2. Tūroperators ir tiesīgs vienpusējā kārtā atcelt ceļojumu, ja tam ir iemesls, kas neļauj nodrošināt Tūrisma pakalpojuma sniegšanu saskaņā ar Līgumu un Noteikumiem, par ko apņemas nekavējoties informēt Aģentūru, savukārt Aģentūra – Klientu. Tūroperatora un Aģentūras pienākums ir atgriezt Klienta samaksāto naudu pilnā apjomā.

25.3. pamatojoties uz Klienta iesniegumu, tajā gadījumā, ja Klientam ir tiesības atteikties no Tūrisma pakalpojuma saskaņā ar Noteikumiem vai gadījumos, kad Klienta vai Tūrista darbības vai bezdarbības rezultātā Tūrisma pakalpojumi netika izmantoti paredzētajā kārtībā.

26. Klientam ir tiesības atteikties no Tūrisma pakalpojuma, pamatojoties uz Līgumu, un tikai ar norādīta līgumsoda piemērošanu.

27. Atgriešanas naudas summas aprēķinu veic Tūroperators.

28. Tūrisma pakalpojums, t.i., Ceļazīme, var tikt atcelts Ceļazīmes laikā visos neparedzētajos apstākļos, kas varētu tikt atzīti par nepārvarama spēka apstākļiem.

ATBILDĪBA

29. Aģentūras atbildība tiek noteikta kā starpnieka pakalpojuma sniedzējam saskaņā ar Latvijas Republikas likumdošanu.

30. Tūroperators ir atbildīgs, lai Tūrisma pakalpojumi tiktu nodrošināti atbilstoši Līgumam.

NOSLEGUMA NOTEIKUMI

31. Ziņas par Klientiem un Tūristiem Aģentūrai ir tiesības izmantot, lai ievadītu, glabātu un apstrādātu datus sakarā ar sniegto Tūrisma pakalpojumu atbilstoši LR likumdošanai.

32. Ja Noteikumos norādītie nosacījumi ir pretrunā ar Līgumā norādītajiem noteikumiem, tad darbojas Līgumā norādītie nosacījumi.

33. Dokumentos, kas izsniegti Klientam sakarā ar Tūrisma pakalpojuma sniegšanu, var tikt izmantots teksts latviešu, krievu vai angļu valodā atkarībā no Valsts. Svešvalodas izmantošana noteikumu apzīmējumos Ceļazīmē vai Vaučerā nav šķērslis Līguma izpildei, un pretenzijas sakarā ar to netiek izskatītas.

34. Savlaicīga informācijas nodošana sakarā ar Tūrisma pakalpojumu uz Līgumā norādītajām adresēm, telefona numuriem un e-pasta adresēm ir pietiekams līdzeklis nepieciešamo ziņu informēšanai un saņemšanai.

35. Aģentūra var mainīt un papildināt šos Noteikumus jebkurā laikā pēc saviem ieskatiem.

36. Šī Tūrisma pakalpojumu sniegšanas noteikumu redakcija stājas spēkā 2025. gada 16. janvārī.