BIEŽĀK UZDOTIE JAUTĀJUMI
Zemāk ir sniegta informācija par visbiežāk uzdotajiem jautājumiem par ceļojumiem, kā arī atbildes uz tiem.
KĀ TIEK VEIDOTA CEĻOJUMA CENA? KĀPĒC CENA VAR MAINĪTIES JEBKURĀ BRĪDĪ?

​Ceļojuma cena veidojas no aviobiļešu cenas (vai jebkurš cits transporta līdzeklis) un no viesnīcas numura izmaksām, kā arī no tūrisma operatora piedāvājuma. Cenas rezervēšanas sistēmās tiek regulāri atjaunotas, un tās var mainīties jebkurā brīdī atbilstoši vietu pieejamības lidmašīnā konkrētā lidojumā vai numuru pieejamības konkrētajā viesnīcā.
VAI PAR IZVĒLĒTO CEĻOJUMU NEPIECIEŠAMS SAMAKSĀT VISU SUMMU UZREIZ?

​Tas viss ir atkarīgs no izvēlēta ceļojuma. Parasti, ja pirms izlidošanas ir vairāk nekā 14 dienas, vispirms iespējams samaksāt tikai avansu. Šajā gadījumā pilns maksājums būs jāveic tuvāk ceļojumam (piemēram, 2 nedēļas iepriekš). Bet ir arī tādi ceļojumi, par kurām pilns maksājums ir jāveic uzreiz rezervācijas laikā.
IZDEVĪGĀK PIRKT CEĻOJUMU IEPRIEKŠ PĀRDOŠANA VAI PEDEJĀ BRĪDĪ?

​Bieži dzirdēts, ka izdevīgāk (lētāk) pirkt pēdējā brīža ceļojuma piedāvājumu. Patiesība ir. Bet nepieciešams atcerēties ka tā ir loterija, un var gadīties, ka Tava atvaļinājuma laikā uz izvēlēto galamērķi piedāvājumu var vairs nebūt pat par pilnu cenu! Vai pēdējā brīža piedāvājumos var nebūt piemērotas tev viesnīcas vai nepieciešamie lidojuma datumi. Mūsu padoms, parūpējieties par atvaļinājumu laicīgi, rezervējot ceļojumu iepriekš!
KAD ES SAŅEMŠU AVIOBIĻETES UN VIESNĪCAS VAUČERU?

​Aviobiļetes un viesnīcas vaučeru Jūs saņemsiet pēc pilnas apmaksas veikšanas.
KĀDI DOKUMENTI JĀŅEM LĪDZI, CEĻOJOT AR BĒRNU?

​Bērnam neatkarīgi no viņa valstiskās piederības, izceļojot no Latvijas obligāti līdzi ir jābūt derīgam personu apliecinošam dokumentam - pasei (ceļojot uz Šengenas līguma dalībvalstīm - pasei vai identifikācijas kartei). Pārbaudot dokumentus lidostā, Valsts robežsardzes amatpersonas vai lidostas darbinieki, var pieprasīt personai, kas pavada bērnu, uzradīt dokumentus vai sniegt informāciju, kas apliecina bērna saikni ar pavadošo personu. Iesakām vienmēr ņemt līdzi bērna dzimšanas apliecību, pilnvaru vai jebkuru citu dokumentu, kas atļauj bērna izceļošanu konkrētas personas pavadībā. Kārtību, kādā bērni šķērso Latvijas ārējo robežu regulē 2010.gada 03.augusta LR Ministru Kabineta noteikumi Nr. 721 “Kārtība, kādā bērni šķērso valsts robežu”.
KAS NOZĪME VIESNĪCAS KATEGORIJAS?

​Pasaulē nav vienotas viesnīcu klasifikācijas sistēmas. Viesnīcām kategorijas piešķir starptautiskas, valsts vai vietējā reģiona iestādes, tūrisma komisijas vai citas struktūras, tāpēc viesnīcu standarti dažādās valstīs ir atšķirīgi. Vienas kategorijas viesnīcas vienā un tajā pašā valstī var ievērojami atšķirties atkarībā no viesnīcas atrašanās vietas, stāvokļa, lieluma, izmēra un aprīkojuma, pakalpojumu līmeņa un sniegto pakalpojumu apjoma. Viesnīcas parasti tiek novērtētas no 1* līdz 5*.
KĀDI IR NUMURU VEIDI VIESNĪCĀ?

Economy - ekonomiskās klases numuri ir zemākās klases viesnīcas numuri. Tie var būt bez remonta, bez balkona, mazāki par standarta numuru vai arī atrasties sliktākā vietā, kur pa logu var redzēt citas ēkas sienu vai blakus esošo teritoriju.

Promo numurs - tas var būt jebkurš viesnīcas numurs. Izvēloties šo veidu, viesnīcai ir tiesības izmitināt tūristus gan ekonomiskajos, gan augstākās klases numuros atkarībā no viesnīcas noslogojuma. Precīzu numura veidu viesi uzzinās ierodoties viesnīcā.

Family Room - ģimenes numurs. Divas istabas blakus, katrā pa divām gultām. Pirms rezervēšanas pārliecinieties, vai telpas ir atdalītas ar durvīm un starpsienām. Parasti ģimenes numurs maksā vairāk nekā standarta numurs ar divām papildu gultām.

Junior Suite - telpas platība ir lielāka nekā standarta. Divas zonas: guļamistaba un dzīvojamā zona. Parasti šādi numuri ir 5*, retāk 4* viesnīcās un maksā par aptuveni 30 procentiem dārgāk nekā standarta numuri.

Suite - plašs divistabu numurs, labiekārtots, bagātīgi mēbelēts, bieži vien ar divām vannas istabām (ja ir tikai viena vannas istaba, var būt gan vanna, gan duša). Šajos numuros viesus ierašanās dienā bieži sagaidīs ar vīnu un augļiem. Šāds numurs maksās par aptuveni 50 procentiem vairāk nekā standarta numurs.

Deluxe Suite, Excellence Suite - divas vai trīs istabas, tās ir daudz lielākas nekā suite. Bieži ir džakuzi, liela terase vai balkons. Šīs kategorijas numuri parasti ir divreiz dārgāki nekā standarta numuri.

King Suite, Presidential Suite - augstākās klases apartamenti. Šajos numuros parasti ir divas guļamistabas, dzīvojamā istaba, kabinets un divas vannas istabas. Numuros ir ekskluzīvas mēbeles. Bieži vien netālu vai blakus numurā atrodas apsardze. Atpūta šādos numuros parasti maksās vismaz trīs reizes vairāk nekā standarta numurā.

​Ņemiet vērā, ka pat viena veida viesnīcas numuri var atšķirties pēc izmēra, atrašanās vietas, telpu iekārtojuma, mēbeļu izvietojuma numurā un faktiskā telpas stāvokļa. Lūdzu, ņemiet vērā, ka viesnīcas fotoattēli mājas lapā ir paraugi, tāpēc viesnīcas numura krāsa, mēbeles un izkārtojums, kā arī faktiskais telpas stāvoklis, var atšķirties.
KĀDAS IR IZMITINĀŠANAS IESPĒJAS?

Par konkrētu numura veidu (ja tāds ir pieejams viesnīcā), piemēram, ar skatu uz jūru - parasti tiks piemērota papildus maksa. Dažādiem numuru veidiem ir atšķirīgas cenas, tāpēc, iegādājoties ceļojumu, ir vērts iepriekš apsvērt iespēju rezervēt konkrētu numuru. Papildu pieprasījumi, piemēram, izmitināšana konkrētā stāvā vai viesnīcas korpusā, parasti ir iespējami tikai pēc pieejamības uz vietas viesnīcā.

Viesnīcās var būt standarta divvietīgi vai vienvietīgi numuri, studijas, ģimenes numuri un citi. Viesnīcas divvietīgajā numurā var būt viena divguļamā gulta vai divas atsevišķas gultas. Ņemiet vērā, ka lielākajā daļā viesnīcu nav trīsvietīgu vai četrvietīgu numuru. Šajā gadījumā standarta numuram var pievienot papildu saliekamo gultu, atzveltnes krēslu vai dīvāngultu.
KAS NOZĪMĒ SEA VIEW  VAI POOL VIEW (SKATS PA LOGU)?

Sea View - numurs ar skatu uz jūru. Skats var būt tieši uz jūru vai sānu skats, ja jūru var redzēt tikai izejot uz balkona. Šis numurs parasti tiek rezervēts par papildu samaksu.

Sea Side View - numurs ar daļēju vai sānu skatu uz jūru.

Garden View - numurs ar skatu uz dārzu vai viesnīcas labiekārtoto teritoriju. Viesnīcas administrācija var šādi arī nosaukt numurus, kas vērsti uz jūru, un pa logiem ir redzama tikai viesnīcas teritorija, kurā ne vienmēr būs zaļi dārzi.

Mountain View - numurs ar skatu uz kalniem. Viesnīcas administrācija var šādi nosaukt numurus ar skatu uz jūru, kad pa logiem ir tikai redzamas kalnu kontūras.

​Pool View - numurs ar skatu uz baseinu. Šo reti kad izdala kā atsevišķu veidu.
BB, HB, UAI - KO TAS NOZĪMĒ?

​Ēdināšana iespējas viesnīcā:

RO (tikai istaba) - pašapkalpošanās naktsmītnes.

BB (brokastis) – iekļautas brokastis.

HB (puspansija) - iekļautas brokastis un vakariņas. Brokastis ietver bezmaksas kafiju, tēju (vai citus dzērienus, ko piedāvā viesnīca). Vakariņās visi dzērieni ir pieejami par papildu samaksu.

HB + (puspansija +) - iekļautas brokastis un vakariņas. Brokastis ietver bezmaksas kafiju, tēju (vai citus dzērienus, ko piedāvā viesnīca). Vakariņas ir pieejami bezmaksas vietējie dzērieni.

FB (pilna pansija) - iekļautas brokastis, pusdienas un vakariņas. Brokastis ietver bezmaksas kafiju, tēju (vai citus dzērienus, ko piedāvā viesnīca). Pusdienās un vakariņās ir pieejami dzērieni par papildu samaksu.

FB + (pilna pansija +) - iekļautas brokastis, pusdienas un vakariņas. Brokastis ietver bezmaksas kafiju, tēju (vai citus dzērienus, ko piedāvā viesnīca). Pusdienās un vakariņās ir pieejami bezmaksas vietējie dzērieni.

AI (viss iekļauts) - ietver brokastis, pusdienas un vakariņas, vietējos dzērienus. Precīzu viesnīcu pakalpojumu sarakstu un darba laiku nosaka viesnīcas administrācija.

UAI (ultra all inclusive) - ietver brokastis, pusdienas un vakariņas, vietējos dzērienus. Turklāt var tikt iekļauti daži ārzemju dzērieni un / vai papildu pakalpojumi. Precīzu viesnīcu pakalpojumu sarakstu un darba laiku nosaka viesnīcas administrācija.

A la carte restorāni - ir jārezervē iepriekš viesnīcas reģistratūrā. Apmeklējums A la carte restorānos var tikt iekļauts cenā vai par papildu samaksu.
CIKOS JĀBŪT LIDOSTĀ?

​Reģistrēšanās uz čarterreisu notiek lidostā. Pasažieriem jāierodas lidostā ne vēlāk kā 2 stundas pirms lidojuma, lai varētu laicīgi reģistrēties un pabeigt visas robežas šķērsošanas un muitas pārbaudes. Iekāpšanas izeja parasti tiek slēgta 30 līdz 45 minūtes pirms lidojuma.
KO DARĪT LIDOJUMA AIZKAVĒŠANĀS VAI ATCELŠANAS GADĪJUMA?

Lidojuma aizkavēšanās vai atcelšanas gadījumā, Jums ir tiesības uz kompensāciju. Jums nekavējoties jāiesniedz rakstisks iesniegum aviopārvadātājam par zaudējumu atlīdzināšanu. Ja aviokompānija atsakās apmierināt prasību, pasažierim ir tiesības 2 gadu laikā vērsties tiesā par zaudējumu atlīdzināšanu.

​Lidojuma aizkavēšanās vai atcelšanas gadījumā Jūs varat vērsties juridiskā pakalpojuma sniedzējam, kas specializējas tieši kompensācijās par lidojumu kavēšanos vai atcelšanu. Vairāk informācijas - šeit.
KO DARĪT, JA JŪSU BAGĀŽA IR AIZKAVĒJUSIES, BOJĀTA VAI PAZUDUSI?

Bagāžas aizkavēšanās, bojāšanas vai pazaudēšanas gadījumā, Jums ir tiesības uz kompensāciju. Jums nekavējoties jāiesniedz rakstisks iesniegum aviopārvadātājam par zaudējumu atlīdzināšanu.

Bagāžas nozaudēšanas vai aizkavēšanās gadījumā pasažierim ir tiesības iegādāties pirmās nepieciešamības preces, kas viņam ir nepieciešamas ceļojuma laikā. Nav konkrēta preču saraksta, ko pasažieris var iegādāties. Tie var būt personīgās higiēnas priekšmeti, darba apģērbs svarīgai sanāksmei, āra apģērbs un daudz kas cits. Pasažierim nevajadzētu ļaunprātīgi izmantot savas tiesības iegādāties pirmās nepieciešamības preces, jo viņam būs jāpamato aviokompānijai iegādāto lietu nepieciešamība, lai saņemtu kompensāciju par nodarīto kaitējumu. Lai saņemtu atlīdzību par būtiskāko lietu iegādi, ir nepieciešams saglabāt lietu iegādes dokumentus (čekus). Ja iespējams, pasažierim jāsaglabā arī čeki par bagāžā pārvadāto priekšmetu iegādi. Tādējādi aviokompānijai būs vieglāk novērtēt un atlīdzināt zaudējumus.

Ja aviokompānija atsakās apmierināt prasību, pasažierim ir tiesības 2 gadu laikā vērsties tiesā par zaudējumu atlīdzināšanu.
Neatradāt to, ko meklējāt? Uzrakstiet mums, mēs palīdzēsim!